Introducció

Benvinguts al blog de Tecnologia i Informàtica de l'ESO

APP INVENTOR

App Inventor és un entorn de programació per blocs de dispositius mòbils Android, pensat per entorns educatius.


GUIA D'INICIACIÓ


LLOCS WEB AMB RECURSOS MULTIMÈDIA

La majoria poden usar-se lliurement, però alguns poden estar subjectes a termes d'ús que incloguin reconeixement de l'autor, ús no comercial, no modificables, etc.


PRÀCTIQUES


PRÀCTICA 0 – HelloWord

Crea un nou projecte que es digui “HelloWord

Com fer-ho:

  1. Projecte > Start New Project – Nom: HelloWord
  2. Arrossegar el bloc Label i en propietats canvieu: text = HelloWord; alineació = centre esqu.; negreta, mida = 20; tipus lletra =...)
  3. Connectar-se amb el mòbil i comprovar que es veu correctament

PRÀCTICA 1 - Miau


Heu de crear una petita aplicació que contingui la foto d’un gat que quan la toqueu mioli i vibri el mòbil. També al sacsejar el tlf ha de miolar.

Podeu visualitzar algun vídeo com:

O seguir els passos de la guia (pàgines 9 a 16)

Foto Gat

Miol de Gat

PRÀCTICA 2 - Exercicis bàsics

                             📂
       
          Ajuda Ex1           Ajuda Ex2         Ajuda Ex3

PRÀCTICA 3 - Dibuixar

Crear una aplicació en la qual puguem dibuixar i guardar els dibuixos.
Per això haureu de crear botons de diferents colors, crear una zona on dibuixareu, un botó per esborrar, etc.


Podeu visualitzar el vídeo:


Per millorar-la, seguir els passos de la guia des de la pàgina 18 a la 30.

PRÀCTICA 4 - Tapatalps

Heu de crear un joc en el qual apareixeran talps i caldrà tapar-los amb el dit.

Com es fa? 👉

Foto Talp



PRÀCTICA 5 - Conduir

App que ens preguntarà l'edat i ens dirà si podem conduir o no.

Vídeo 1            Vídeo 2            Vídeo 3


PRÀCTICA 6 - Inventar una App de càlcul

Crear una App que calculi el treball i la potència d'una màquina. A la part del disseny heu de posar una foto relacionada amb el tema, posar color als botons, s'ha de llegir "Calcula la potència" i "Calcula el treball", etc. Com més atractiu sigui el disseny millor.



PRÀCTICA 7 - Endevina el nombre

Fer una aplicació per endevinar quin nombre està pensant.
Aprendrem que és una variable i que fer amb ella, com generar un nombre aleatori, com crear una instrucció condicional i com utilitzar una instrucció de comparació.

Podeu visualitzar el vídeo:


O seguir els passos de la guia des de la pàgina 31 a la 44


PRÀCTICA 8 - Bola rebota

Inici d'una aplicació d'un joc gràfic.

Podeu visualitzar el vídeo:



PRÀCTICA 9 - Bola rebota 2

Una altra manera de fer l'App anterior i ampliació.

Vídeo 1                         Vídeo 2

Foto Bola blava            Foto Bola vermella           Foto Línia


PRÀCTICA 10 - Acceleròmetre

Un acceleròmetre és un sensor que ens indica la posició del mòbil.

Vídeo 1         Vídeo 2

PRÀCTICA 11 - Brúixola

Utilitzarem l'acceleròmetre i el sensor d'orientació.
El sensor d'orientació dóna informació al dispositiu del valor de l'azimut (angle d'orientació) en graus sexagesimals i, les rotacions pitch i roll.

Com es fa? 👉

Fotos:    Fons Brúixola      Rosa dels vents     Azimuth


PRÀCTICA 12 - Joc gràfic

Heu de seguir la guia des de la pàgina 45 fins al final


PRÀCTICA 13 - Simon




PRÀCTICA 14 - App de preguntes amb imatges

Heu de crear una app semblant a la del vídeo pero amb altres preguntes, per exemple sobre dones inventores o científiques.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada