App Inventor és un entorn de programació per blocs de dispositius mòbils Android, pensat per entorns educatius.
GUIA D'INICIACIÓ
LLOCS WEB AMB RECURSOS MULTIMÈDIA
La majoria poden usar-se lliurement, però alguns poden estar subjectes a termes d'ús que incloguin reconeixement de l'autor, ús no comercial, no modificables, etc.
PRÀCTIQUES
PRÀCTICA 0 – HelloWord
Crea
un nou projecte que es digui “HelloWord”
Com
fer-ho:
Ajuda Ex1 Ajuda Ex2 Ajuda Ex3
Podeu visualitzar el vídeo:
Per millorar-la, seguir els passos de la guia des de la pàgina 18 a la 30.
Vídeo 1 Vídeo 2 Vídeo 3
Foto Bola blava Foto Bola vermella Foto Línia
- Projecte > Start New Project – Nom: HelloWord
- Arrossegar el bloc Label i en propietats canvieu: text = HelloWord; alineació = centre esqu.; negreta, mida = 20; tipus lletra =...)
- Connectar-se amb el mòbil i comprovar que es veu correctament
PRÀCTICA 1 - Miau
Heu
de crear una petita aplicació que contingui la foto d’un gat que quan la toqueu
mioli i vibri el mòbil. També al sacsejar el tlf ha de miolar.
Podeu
visualitzar algun vídeo com:
PRÀCTICA 2 - Exercicis bàsics
Ajuda Ex1 Ajuda Ex2 Ajuda Ex3
PRÀCTICA 3 - Dibuixar
Crear
una aplicació en la qual puguem dibuixar i guardar els dibuixos.
Per
això haureu de crear botons de diferents colors, crear una zona on dibuixareu,
un botó per esborrar, etc.
Podeu visualitzar el vídeo:
Per millorar-la, seguir els passos de la guia des de la pàgina 18 a la 30.
PRÀCTICA 4 - Tapatalps
Heu
de crear un joc en el qual apareixeran talps i caldrà tapar-los amb el dit.
PRÀCTICA 5 - Conduir
App que ens preguntarà l'edat i ens dirà si podem conduir o no.Vídeo 1 Vídeo 2 Vídeo 3
PRÀCTICA 6 - Inventar una App de càlcul
Crear una App que calculi el treball i la potència d'una màquina. A la part del disseny heu de posar una foto relacionada amb el tema, posar color als botons, s'ha de llegir "Calcula la potència" i "Calcula el treball", etc. Com més atractiu sigui el disseny millor.PRÀCTICA 7 - Endevina el nombre
Fer una aplicació per endevinar quin nombre està pensant.
Aprendrem que és una variable i que fer amb ella, com generar un nombre aleatori, com crear una instrucció condicional i com utilitzar una instrucció de comparació.
Podeu visualitzar el vídeo:
O seguir els passos de la guia des de la pàgina 31 a la 44
PRÀCTICA 8 - Bola rebota
Inici d'una aplicació d'un joc gràfic.
Podeu visualitzar el vídeo:
PRÀCTICA 9 - Bola rebota 2
Una altra manera de fer l'App anterior i ampliació.PRÀCTICA 10 - Acceleròmetre
Un acceleròmetre és un sensor que ens indica la posició del mòbil.
Vídeo 1 Vídeo 2
El sensor d'orientació dóna informació al dispositiu del valor de l'azimut (angle d'orientació) en graus sexagesimals i, les rotacions pitch i roll.
Com es fa? 👉
Fotos: Fons Brúixola Rosa dels vents Azimuth
PRÀCTICA 14 - App de preguntes amb imatges
Heu de crear una app semblant a la del vídeo pero amb altres preguntes, per exemple sobre dones inventores o científiques.
PRÀCTICA 11 - Brúixola
Utilitzarem l'acceleròmetre i el sensor d'orientació.El sensor d'orientació dóna informació al dispositiu del valor de l'azimut (angle d'orientació) en graus sexagesimals i, les rotacions pitch i roll.
Com es fa? 👉
Fotos: Fons Brúixola Rosa dels vents Azimuth
PRÀCTICA 12 - Joc gràfic
Heu de seguir la guia des de la pàgina 45 fins al final
PRÀCTICA 13 - Simon
PRÀCTICA 14 - App de preguntes amb imatges
Heu de crear una app semblant a la del vídeo pero amb altres preguntes, per exemple sobre dones inventores o científiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada